Päämainos
Digia uudistaa Musti Groupin toiminnanohjauksen Pohjoismaissa ja Baltiassa
Teknologia 29.09. 15:10

Digia uudistaa Musti Groupin toiminnanohjauksen Pohjoismaissa ja Baltiassa

Lemmikkieläintarvikeyhtiön vähittäiskaupan nykyiset toiminnanohjausjärjestelmät korvataan pilvipohjaisella ratkaisulla. 

29.09.2025
Teksti Vaula Aunola kuvat Musti Group

Musti Groupilla on yli 400 myymälää Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Baltian maissa. 

Liiketoiminnan yhtenäistämiseksi ja kehittämiseksi yhtiö uudistaa yhdessä Digian kanssa kuudessa eri maassa toimivien seitsemän tytäryhtiön nykyiset vähittäiskaupan järjestelmät Microsoft Dynamics 365 -liiketoimintajärjestelmällä. 

“Halusimme käyttöömme toimintavarman ja suorituskyvyltään erinomaisen ERP-alustan. Kyse on ennen kaikkea toimintamme uudistamisesta, ei pelkästä järjestelmäuudistuksesta”, sanoo Musti Groupin tietohallintojohtaja Carl Borg.

Kolmivuotisen hankkeen ensimmäinen vaihe sisältää talouden, kaupan ja toimitusketjun prosessit. Myöhemmin mukaan tulevat muun muassa logistiikka ja tuotanto.

”Uusi liiketoiminta-alusta yhdenmukaistaa Musti Groupin toimintamalleja ja prosesseja halutulla tavalla sekä parantaa merkittävästi tiedolla johtamista. Haasteena on ollut liiketoiminnan ohjattavuus ja läpinäkyvyys, koska käytössä on ollut useita erillisiä järjestelmiä”, sanoo Digian liiketoimintajohtaja Jarkko Savolainen.

Yhtiöiden mukaan uudella toiminnanohjausratkaisulla on keskeinen rooli myös yhtiön asiakaskokemuksen ja -palvelun kehittämisessä.

Tekoälyn avulla ostokokemuksesta voidaan esimerkiksi tehdä entistä personoidumpaa. Tekoäly auttaa muun muassa ostojen analysoinnissa ja lisämyynnissä.

 

JAA