Päämainos

Zadaa haluaa mullistaa muotikaupan logistiikan

17.11.2017
Teksti Esko Lukkari

Suomalainen Zadaa eli Digital Fabric Oy sanoo mullistavansa vaatekaupan uudenlaisella logistisella mallillaan.

Yhtiön innovaationa on yhdistää eri yhteistyökumppaneiden toimipisteet valtavaksi maailmanlaajuiseksi jakeluverkostoksi, jossa kuluttajien paketit kulkevat lähikaupasta lähikauppaan alle viikossa. Palvelussa voidaan siis sekä myydä että ostaa vaatteita.

Hanketta kansainvälistämisessä ovat yhteistyökumppaneina Matkahuolto, DHL Express, DAO ja PostNord. 

“Kehittämämme Zadaa-paketti, joka kulkee myyjältä ostajalle uniikilla koodilla ilman osoitteiden vaihtoa, on syy siihen, miksi sovelluksella on jo näin aikaisessa vaiheessa yli 150 000 käyttäjää“, kertoo Zadaan toimitusjohtaja Iiro Kormi tiedotteessa. 

Zadaa haluaa yhdistää seuraavan viiden vuoden aikana kaikki maailman vaatekaapit yhdeksi muotiportaaliksi, jossa kuka tahansa voi perustaa oman putiikin, jolla on nopea ja luotettava toimitusjärjestelmä. Myyntiin tulee Kormin mukaan myös tunnettujen brändien mallikappaleita ja uniikkivaatteita yksinoikeudella.

Zadaan yhteistyökumppaneina on Kormin mukaan viikoittain useita suuria muotibloggaajia ja tunnettuja brändejä. Sovelluksen kautta myydään yhtiön mukaan vaatteita yli kahdella miljoonalla eurolla jo tämän vuoden aikana. 

Viime vuonna Digital Fabric ylti 53 000 euron liikevaihtoon ja teki noin 200 000 euron liiketappion.

JAA